W bieżącym roku szkolnym pani pedagog Magdalena Golonka i pani psycholog Renata Sobczak-Majtczak prowadziły  w oparciu o program edukacyjno-terapeutyczny „Ortograffiti” zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce. Efektem realizacji założeń programu „ Ortograffiti” jest certyfikat przyznany szkole przez Polskie Towarzystwo Dysleksji.

Certyfikat

Zajęcia miały na celu rozwój  spostrzegawczości, percepcji i pamięci wzrokowo-słuchowej uczniów. Niewątpliwie poprawiły koncentrację uwagi, a także rozbudziły wyobraźnię przestrzenną i udoskonaliły umiejętności grafomotoryczne uczestników zajęć. W procesie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wykorzystano różnorodne formy pracy np. techniki przyspieszonego uczenia się, gdzie  nacisk kładzie się na rozwijanie umiejętności myślenia, a nie tylko zapamiętywania. Dzięki zastosowaniu metod aktywizujących i uwzględnieniu różnych typów uczenia się, proces nabywania wiedzy przez uczniów przebiegał bardziej harmonijnie, co pozwoliło osiągnąć im lepsze wyniki w nauce.