14 września uczniowie z klas II TL, II TI i II TE udali się na trzydniową wycieczkę do Szklarskiej Poręby. Pierwszego dnia odwiedziliśmy wrocławskie ZOO, które jest najstarszym tego typu obiektem w Polsce. Naszą szczególną uwagę przykuło Afrykarium. To kompleks przedstawiający różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Lądu. Następnie udaliśmy się na Stare Miasto, którego turystyczną atrakcyjność podnosi duża ilość zachowanych zabytkowych budynków. Do tego miejsce zyskuje urok dzięki temu, iż jest położone na licznych wyspach wokół dopływów Odry, przez co bywało nawet nazywane Wenecją Północy. Lekko zmęczeni ruszyliśmy w dalszą drogę i wieczorem zamieszkaliśmy na dwa dni w Zajeździe Poręba.

W czwartek wyruszyliśmy w góry. Wędrówkę rozpoczęliśmy od Wodospadu Kamieńczyka. Zdobyliśmy szczyt górski Szrenica (1362 m n.p.m) położony w zachodniej części Karkonoszy, w pobliżu granicy państwowej z Czechami. Jest to doskonały punkt widokowy na Kotlinę Jeleniogórską oraz Góry Izerskie, a także Karkonosze czeskie. Dalej wędrowaliśmy przy pięknej pogodzie do schroniska Pod Łabskim Szczytem położonego na krawędzi Łabskiego Kotła, po czym wrócilismy do Szklarskiej Poręby. Wieczorem zasiedliśmy przy ognisku.

W piątek odwiedziliśmy w Wałbrzychu Palmiarnię, w której rośnie ponad 100 gatunków egzotycznych roślin sprowadzonych tutaj z Ameryki, Azji, południowej Europy i Australii oraz Zamek Książ - jeden z trzech największych w Polsce zamków obok Wawelu w Krakowie i zamku w Malborku. Otoczenie rezydencji stanowią starannie utrzymane wielopoziomowe tarasy, będące miniaturami ogrodów we francuskim stylu. Po tak aktywnym dniu wyruszyliśmy w podróż powrotną do Kutna.

Opiekę nad młodzieżą sprawowali: p. Monika Kozarska, p. E. Trawczyńska, p. R. Prętkiewicz, p. M. Rymarkiewicz.