W poniedziałek 27 września uczniowie z klas III TEg i III TLg udali się na wycieczkę do Warszawy. Wczesną pobudkę wynagrodziła nam znakomita pogoda. Na początek udaliśmy się do Muzeum Neonów. Unikatowe na skalę europejską muzeum mieści się Soho Factory -  modnej, postindustrialnej przestrzeni, na terenie której znajdowała się fabryka amunicji „Pocisk”, a następnie zakłady produkujące kultowe skutery „Osa”.
Zbiory muzeum to  kultowe napisy i fascynujące historie. Drugie życie zyskują tutaj reklamy świetlne, które – po latach świetności w czasach komunizmu – popadły w zapomnienie. Odnowione i kolorowe przywołają nutę nostalgii.

Następnie pojechaliśmy na Stare Miasto, które zwiedzaliśmy w towarzystwie znakomitej przewodniczki pani Agaty. Z ogromnym zaangażowaniem opowiadała nam o historii zabytków naszej stolicy :

• Zamku Królewskim, który pełni funkcje muzealne i reprezentacyjne,
  • Kolumnie Zygmunta - pierwszej kolumnie osoby świeckiej wzniesionej w nowożytnej Europie,
  • Katedrze św. Jana - jednej z najstarszych świątyń Warszawy,
  • Barbakaniewzniesionym około 1548 jako element warszawskich murów obronnych.

Przyjrzeliśmy się bliżej  pięknej Syrence na Rynku i otaczającym rynek kamienicom. Spacer zakończyliśmy przy Pomniku Małego Powstańca. Jest to rzeźba licząca zaledwie 1,5 metra i na tle wysokich murów wydaje się jeszcze mniejsza. Upamiętnia wszystkich młodych ludzi, którzy w okresie Powstania Warszawskiego służyli jako sanitariusze lub łącznicy.

Poznaliśmy piękno miasta, któremu towarzyszy wir anegdot, historii, legend i intryg.

Pobyt w stolicy zakończyliśmy wizytą w Łazienkach - letniej rezydencji Króla Stanisława Augusta Poniatowskiego z Pałacem na Wyspie, Belwederem i Pomnikiem Fryderyka Chopina.

Opiekę w czasie wycieczki sprawowały panie: Luiza Collins, Agata Kraszewska, Anna Muszyńska i Elżbieta Trawczyńska.