- Szczegóły
- Magdalena Golonka
Społeczność Grabskiego po raz kolejny dołączyła do akcji zbierania najpotrzebniejszych rzeczy dla naszych wschodnich sąsiadów. Tym razem uczniowie wzięli aktywny udział w niesieniu pomocy najmłodszym dzieciom, które znalazły się w trudnej, wojennej sytuacji. Zgromadzili butelki z wodą, soczki w kartonikach, kaszki mleczne, biszkopty, batony , wafelki, musy owocowe, słoiczki żywnościowe, kolorowanki i kredki.
Dary zostały przekazane do punktu zbiórki.
Zainteresowanie akcją i zgromadzone środki dowodzą, że społeczność naszej szkoły nie jest obojętna na ludzką krzywdę. Potrafimy otworzyć swoje serca i okazać pomoc potrzebującym.
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i dar serca.
Koordynatorkami przedsięwzięcia były pani Sylwia Kubiak i pani Magdalena Golonka.
- Szczegóły
- Magdalena Golonka
Akcje charytatywne przeprowadzane w szkole odgrywają dużą rolę – uczą wrażliwości na potrzeby innych, życzliwości, tolerancji, rozwijają empatię, kształtują pozytywną postawę wobec cierpiących i potrzebujących, wzmacniają postawę odpowiedzialności za siebie i drugiego człowieka. Pragniemy, aby nasi uczniowie dostrzegali ludzi, którzy potrzebują pomocy.
Nasz szkoła włączyła się w zbiórkę nakrętek i baterii. Te działania pomogą w walce o zdrowie 12-miesiecznego chłopca –Leona Grzywy , który zmaga się z chorobą- SMA1. Celem zbiórki było zebranie funduszy na terapię genową – rehabilitację
Dzięki zaangażowaniu uczniów udało nam się zebrać 44 kg korków oraz 33 kg baterii.
Koordynatorkami akcji były pani Magdalena Golonka, pani Ewa Szymczak i pani Joanna Maruszewska.
- Szczegóły
- Maria Pływacz
Dnia 7 kwietnia 2022 roku uczniowie klas III THp, III TLp i III TEg wraz z opiekunami uczestniczyli w VI Powiatowych Targach Pracy w Kutnie. W przedsięwzięciu wzięło udział około 30 pracodawców. Na Powiatowych Targach Pracy wystawcy zaprezentowali krajowe oferty pracy kutnowskich firm, PUP i agencji zatrudnienia oraz oferty zagraniczne w ramach sieci EURES.
Uczniowie mieli możliwość zapoznania z oczekiwaniami i wymaganiami pracodawców, co z pewnością pozwoli im na dostosowanie się w przyszłości do rynku pracy.
- Szczegóły
- Magdalena Stawirowska
Badanie PISA jest największym międzynarodowym badaniem umiejętności uczniów na świecie. Polega na sprawdzeniu ich wiedzy i umiejętności za pomocą zadań rozwiązywanych na komputerach. Jest przeprowadzane co 3 lata i Polska uczestniczy w nim od samego początku, czyli od 2000 roku.
W 2022 r. do badania zostało wylosowanych 250 szkół ponadpodstawowych, w tym „Grabski”. W dniu 1 kwietnia br. trzydziestu sześciu wylosowanych uczniów
o godz. 10-ej przystąpiło do rozwiązywania zadań mierzących umiejętności z zakresu matematyki, rozumowania w naukach przyrodniczych, rozumienia czytanego tekstu, umiejętności ekonomicznych oraz kreatywnego myślenia. Przydział uczniów do poszczególnych części badania był losowy, wypełniali również kwestionariusz ucznia zawierający pytania dotyczące ich opinii i postaw. Badanie PISA jest dla uczniów dobrowolne i anonimowe, a jego wyniki zostaną opracowane jedynie w postaci zbiorczych zestawień na poziomie ogólnokrajowym i nie będą wykorzystywane ani do oceny poszczególnych szkół, ani do oceny wiedzy i umiejętności pojedynczych uczniów.
Realizację ww. badania, na zlecenie Ministra Edukacji i Nauki, przeprowadził Instytut Badań Edukacyjnych.
- Szczegóły
- Anna Janiak, Katarzyna Kopańska-Zimna
„Wywrócił całą literaturę klasyczną na Litwie, leciały spod jego pióra jak grad ballady i poema w nowej formie pisane i rozogniały umysły młodzieży” – pisał w pamiętnikach Kajetan Koźmian. Mowa o „Balladach i romansach” Adama Mickiewicza, które na zawsze zmieniły oblicze polskiej literatury. W 2022 r. przypada 200. rocznica ich wydania i temu wydarzeniu postanowiliśmy poświęcić IV Dni Polskiej Kultury i Historii.
W ostatnim tygodniu marca odbył się szereg działań mających na celu upamiętnienie tego wydarzenia. Uczniowie klas II TR i IIITRp przygotowali prezentacje multimedialne na temat „Szekspir inspiruje polskich romantyków” oraz „Mickiewicz i Szekspir – próba porównania”. Przewaga uczucia i wyobraźni, intuicja psychologiczna oraz bezpośr edni, oparty na natchnieniu sposób tworzenia sprawiły, że autor „Hamleta” był szczególnie bliski naszemu wieszczowi.