ukra

Społeczność Grabskiego po raz kolejny  dołączyła do akcji zbierania najpotrzebniejszych rzeczy dla naszych wschodnich sąsiadów.  Tym razem uczniowie wzięli aktywny udział w  niesieniu  pomocy najmłodszym dzieciom, które znalazły się  w  trudnej, wojennej sytuacji.  Zgromadzili butelki z wodą,  soczki w kartonikach, kaszki mleczne, biszkopty, batony , wafelki,  musy owocowe,  słoiczki żywnościowe,  kolorowanki i kredki.

Dary zostały przekazane do punktu zbiórki.

Zainteresowanie akcją  i zgromadzone środki dowodzą, że społeczność naszej szkoły  nie jest obojętna na ludzką krzywdę. Potrafimy otworzyć swoje serca i okazać pomoc potrzebującym.

Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i dar serca.

Koordynatorkami przedsięwzięcia były pani Sylwia Kubiak i pani Magdalena Golonka.

nakretki

Akcje charytatywne przeprowadzane w szkole odgrywają dużą rolę – uczą  wrażliwości na potrzeby innych, życzliwości, tolerancji, rozwijają empatię, kształtują pozytywną postawę wobec cierpiących i potrzebujących, wzmacniają postawę odpowiedzialności za siebie i drugiego człowieka. Pragniemy, aby nasi uczniowie dostrzegali ludzi, którzy potrzebują pomocy.

Nasz szkoła włączyła się w zbiórkę nakrętek i  baterii. Te działania pomogą  w walce o zdrowie  12-miesiecznego chłopca –Leona Grzywy , który zmaga się z chorobą- SMA1. Celem zbiórki było zebranie funduszy na terapię  genową – rehabilitację

Dzięki zaangażowaniu  uczniów udało nam się zebrać  44 kg korków  oraz 33 kg baterii.

Koordynatorkami akcji były pani Magdalena Golonka, pani Ewa Szymczak i pani Joanna Maruszewska.

Dnia 7 kwietnia 2022 roku uczniowie klas III THp, III TLp i III TEg wraz z opiekunami uczestniczyli w VI Powiatowych Targach Pracy w Kutnie. W przedsięwzięciu wzięło udział około 30 pracodawców. Na Powiatowych Targach Pracy wystawcy zaprezentowali krajowe oferty pracy kutnowskich firm, PUP i agencji zatrudnienia oraz oferty zagraniczne w ramach sieci EURES.

Uczniowie mieli możliwość zapoznania z oczekiwaniami i wymaganiami pracodawców, co z pewnością pozwoli im na dostosowanie się w przyszłości do rynku pracy.

Badanie PISA jest największym międzynarodowym badaniem umiejętności uczniów na świecie. Polega na sprawdzeniu ich wiedzy i umiejętności za pomocą zadań rozwiązywanych na komputerach. Jest przeprowadzane co 3 lata i Polska uczestniczy w nim od samego początku, czyli od 2000 roku. 

W 2022 r. do badania zostało wylosowanych 250 szkół ponadpodstawowych, w tym „Grabski”. W dniu 1 kwietnia br. trzydziestu sześciu wylosowanych uczniów 
o godz. 10-ej przystąpiło do rozwiązywania zadań mierzących umiejętności z zakresu matematyki, rozumowania w naukach przyrodniczych, rozumienia czytanego tekstu, umiejętności ekonomicznych oraz kreatywnego myślenia. Przydział uczniów do poszczególnych części badania był losowy, wypełniali również kwestionariusz ucznia zawierający pytania dotyczące ich opinii i postaw. Badanie PISA jest dla uczniów dobrowolne i anonimowe, a jego wyniki zostaną opracowane jedynie w postaci zbiorczych zestawień na poziomie ogólnokrajowym i nie będą wykorzystywane ani do oceny poszczególnych szkół, ani do oceny wiedzy i umiejętności pojedynczych uczniów. 

Realizację ww. badania, na zlecenie Ministra Edukacji i Nauki, przeprowadził Instytut Badań Edukacyjnych.

„Wywrócił całą literaturę klasyczną na Litwie, leciały spod jego pióra jak grad ballady i poema w nowej formie pisane i rozogniały umysły młodzieży” – pisał w  pamiętnikach Kajetan Koźmian. Mowa o „Balladach i romansach” Adama Mickiewicza, które na zawsze zmieniły oblicze polskiej literatury. W 2022 r. przypada 200. rocznica ich wydania i temu wydarzeniu postanowiliśmy poświęcić IV Dni Polskiej Kultury i Historii.

W ostatnim tygodniu marca odbył się szereg działań mających na celu upamiętnienie tego wydarzenia. Uczniowie klas II TR i IIITRp przygotowali prezentacje multimedialne na temat „Szekspir inspiruje polskich romantyków” oraz „Mickiewicz i Szekspir – próba porównania”. Przewaga uczucia i wyobraźni, intuicja psychologiczna oraz bezpośr edni, oparty na natchnieniu  sposób tworzenia sprawiły, że autor „Hamleta” był szczególnie bliski naszemu wieszczowi.

photo